Девете уметности нема без јаке економије
2 posters
Strana 1 od 1
Девете уметности нема без јаке економије
Приредио: Срећко Миловановић
НОВИ САД – Један од најпознатијих српских стрип аутора, Бранислав Бане Керац, славу домаће девете уметности пронео је и проноси широм света, а у најважнијим стрип круговима представља цењено име. „Кет Клоу“, „Кобра“, „Тарзан“, стрип адаптација серијала „Балкан експрес“, само су неки од познатих Керчевих стрипова, а на управо завршеном фестивалу Мафест у Макарској овај врсни уметник представио је најновије остварење „Вестерн колекцију“, компилкацијски стрип албум, где је са колегама Славковићем, Плавшићем, Зупаном и Мијатовићем обрадио теме из времена Дивљег запада. О својим радовима, уметности, али и стрип сцени данас, у интервјуу за „Правду“ говори Бранислав Керац.
Управо сте се вратили са Мафеста, какве утиске носите оданде?
– Утисци су сјајни. Много стрипова, много пријатеља, многа нова познанства, много фан цртежа… Организација на светском нивоу, сатнице у минут тачне. Берза стрипова је изузетно богата, промоције успешне, а добротворна аукција најуспешнија до сада. Клопа у коноби „Кала ларга“ ван свих параметара, прошек одличан. Спао сам са ногу, али далеко од тога да се жалим.
„Кет клоу“ је ваш стрип који је, чини се, популарнији у иностранству него код нас. Због чега је то тако?
– Само се чини. Напротив, барем по ономе што се догађало на Мафесту, Ката, јунакиња „Кет клоу“ серијала, постала је персона грата нашег поднебља. Не могу да кажем да је Ката у бившим југословенским републикама потиснута у заборав. Ултимативна колекција је сада већ при крају и за наше услове је изванредно прошла. Албуми 1, 2, 10 и 11 су распродати, а од двојке и тројке је остало нешто мало. Лично сам веома задовољан таквом ситуацијом, јер ми је то најбољи знак да је „Кет клоу“ обавезни део наших стрипофилских живота.
Члан сте редакције чувене ревије „Стрипотека“, која излази још од 1968. године. У чему је тајна њеног трајања?
– „Стрипотека“ се увек држала принципа да не расипа ресурсе на стрипове који не заслужују пажњу. Према могућностима, увек се трудила да објављује оно најбоље од светског стрипа. Наравно, не може се увек успети, али ти изузеци су више потврда правила да „Стрипотека“ увек објављује стрипове који стичу завидан број поштовалаца. У последње време, криза се одразила и на могућности куповине ауторских права за велике стрип хитове, али редакција остаје оптимистична.
Каква је данас ситуација са стрипом у Србији, издања има, а да ли има читалаца?
– Читалаца је све мање. Али, то не значи да их неће бити, још мање значи да се њихов број неће повећавати. Економија је фактор који диктира тираже, па је реална претпоставка да ће са јачањем куповне моћи стрипови поново доћи на листу ствари које се редовно купују.
Како младе вратити стрипу?
– Пропагандом, великим бројем издања, добром дистрибуцијом и јаким издавачима. Све те ствари нам сада недостају, али ниједан хаос не може дуго да траје, па ни овај у стрипу.
Већина домаћих стрип аутора је ухлебљење пронашла на Западу и САД, постоји ли шанса да се они једног дана врате у Србију?
– Прво им морамо дати разлог зашто да се врате. Земља у којој се некажњено лаже и краде, у којој се за шамар политичару добија две године затвора, а за ломљење ноге новинару осам месеци кућног уживања, земља у којој је певаљка јача од закона, а ортопед плаћа израду сајта 25.000 евра, земља у којој се милион долара баца на силеџију, земља у којој су „Фарма“ и њен полусвет хит на ТВ… Зар заиста мислите да је то место где неко жели да се врати?
Бавили сте се и музиком и били члан једног рок бенда. Има ли нечег новог на том пољу?
– Нема ничег новог, будући да ми је музика била и остала само хоби. Мој бенд „Геро метал“ је био чиста забава и функционисао је само на том нивоу. Пошто живот ових дана није превише забаван, музика ми је сада на стенд-бају. Али, зато моји синови настављају породичну традицију на најбољи могући начин. Обојица су у својим доменима (бубњеви и гитара) одавно превазишли младалачку просечност.
Шта мислите о иницијативи „Правде“ за оснивање Музеја стрипа у Србији?
– С обзиром да је предратна Југославија словила као стриповска велесила у европским оквирима, такав музеј би имао шта да излаже. Низ би могао да се настави и златним осамдесетим годинама. Многи би се зачудили колики је потенцијал постојао у нашим земљама и колико је стрип издаваштво било у стању да парира моћним страним продукцијама.
Валијант – херој из детинства
Ко је био ваш стрип херој из детињства и младости?
– Било их је много, али, онако на прву лопту, Крцко је свакако један од 10 првих. Валијант, Џери Спринг, Лариган, Дердевил… Дугачка је то листа.
НОВИ САД – Један од најпознатијих српских стрип аутора, Бранислав Бане Керац, славу домаће девете уметности пронео је и проноси широм света, а у најважнијим стрип круговима представља цењено име. „Кет Клоу“, „Кобра“, „Тарзан“, стрип адаптација серијала „Балкан експрес“, само су неки од познатих Керчевих стрипова, а на управо завршеном фестивалу Мафест у Макарској овај врсни уметник представио је најновије остварење „Вестерн колекцију“, компилкацијски стрип албум, где је са колегама Славковићем, Плавшићем, Зупаном и Мијатовићем обрадио теме из времена Дивљег запада. О својим радовима, уметности, али и стрип сцени данас, у интервјуу за „Правду“ говори Бранислав Керац.
Управо сте се вратили са Мафеста, какве утиске носите оданде?
– Утисци су сјајни. Много стрипова, много пријатеља, многа нова познанства, много фан цртежа… Организација на светском нивоу, сатнице у минут тачне. Берза стрипова је изузетно богата, промоције успешне, а добротворна аукција најуспешнија до сада. Клопа у коноби „Кала ларга“ ван свих параметара, прошек одличан. Спао сам са ногу, али далеко од тога да се жалим.
„Кет клоу“ је ваш стрип који је, чини се, популарнији у иностранству него код нас. Због чега је то тако?
– Само се чини. Напротив, барем по ономе што се догађало на Мафесту, Ката, јунакиња „Кет клоу“ серијала, постала је персона грата нашег поднебља. Не могу да кажем да је Ката у бившим југословенским републикама потиснута у заборав. Ултимативна колекција је сада већ при крају и за наше услове је изванредно прошла. Албуми 1, 2, 10 и 11 су распродати, а од двојке и тројке је остало нешто мало. Лично сам веома задовољан таквом ситуацијом, јер ми је то најбољи знак да је „Кет клоу“ обавезни део наших стрипофилских живота.
Члан сте редакције чувене ревије „Стрипотека“, која излази још од 1968. године. У чему је тајна њеног трајања?
– „Стрипотека“ се увек држала принципа да не расипа ресурсе на стрипове који не заслужују пажњу. Према могућностима, увек се трудила да објављује оно најбоље од светског стрипа. Наравно, не може се увек успети, али ти изузеци су више потврда правила да „Стрипотека“ увек објављује стрипове који стичу завидан број поштовалаца. У последње време, криза се одразила и на могућности куповине ауторских права за велике стрип хитове, али редакција остаје оптимистична.
Каква је данас ситуација са стрипом у Србији, издања има, а да ли има читалаца?
– Читалаца је све мање. Али, то не значи да их неће бити, још мање значи да се њихов број неће повећавати. Економија је фактор који диктира тираже, па је реална претпоставка да ће са јачањем куповне моћи стрипови поново доћи на листу ствари које се редовно купују.
Како младе вратити стрипу?
– Пропагандом, великим бројем издања, добром дистрибуцијом и јаким издавачима. Све те ствари нам сада недостају, али ниједан хаос не може дуго да траје, па ни овај у стрипу.
Већина домаћих стрип аутора је ухлебљење пронашла на Западу и САД, постоји ли шанса да се они једног дана врате у Србију?
– Прво им морамо дати разлог зашто да се врате. Земља у којој се некажњено лаже и краде, у којој се за шамар политичару добија две године затвора, а за ломљење ноге новинару осам месеци кућног уживања, земља у којој је певаљка јача од закона, а ортопед плаћа израду сајта 25.000 евра, земља у којој се милион долара баца на силеџију, земља у којој су „Фарма“ и њен полусвет хит на ТВ… Зар заиста мислите да је то место где неко жели да се врати?
Бавили сте се и музиком и били члан једног рок бенда. Има ли нечег новог на том пољу?
– Нема ничег новог, будући да ми је музика била и остала само хоби. Мој бенд „Геро метал“ је био чиста забава и функционисао је само на том нивоу. Пошто живот ових дана није превише забаван, музика ми је сада на стенд-бају. Али, зато моји синови настављају породичну традицију на најбољи могући начин. Обојица су у својим доменима (бубњеви и гитара) одавно превазишли младалачку просечност.
Шта мислите о иницијативи „Правде“ за оснивање Музеја стрипа у Србији?
– С обзиром да је предратна Југославија словила као стриповска велесила у европским оквирима, такав музеј би имао шта да излаже. Низ би могао да се настави и златним осамдесетим годинама. Многи би се зачудили колики је потенцијал постојао у нашим земљама и колико је стрип издаваштво било у стању да парира моћним страним продукцијама.
Валијант – херој из детинства
Ко је био ваш стрип херој из детињства и младости?
– Било их је много, али, онако на прву лопту, Крцко је свакако један од 10 првих. Валијант, Џери Спринг, Лариган, Дердевил… Дугачка је то листа.
Re: Девете уметности нема без јаке економије
– Прво им морамо дати разлог зашто да се врате. Земља у којој се некажњено лаже и краде, у којој се за шамар политичару добија две године затвора, а за ломљење ноге новинару осам месеци кућног уживања, земља у којој је певаљка јача од закона, а ортопед плаћа израду сајта 25.000 евра, земља у којој се милион долара баца на силеџију, земља у којој су „Фарма“ и њен полусвет хит на ТВ… Зар заиста мислите да је то место где неко жели да се врати?
xexexexe...
Čika Bane (bez ljutnje) da niste vi možda "prikriveni anarhista, skriveni panker" ?!
Odlično ste im ovo rekli, ostaje još samo da objavite neki strip na ovu temu. Meni bi to bilo HIT.
drakulloni- Novajlija
- Datum upisa : 25.02.2011
Broj poruka : 20
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu